Shiseido – Zen Men (2009) 6.5/10

Kiadás éve: 2009
Parfümőr: Francoise Caron, Francis Kurkdijan
Az üveg tervezője: Fabien Baron
Elérhetőség: gyártásban

Fejillat: Japán körte, Begramot, Kumkvát (törpe mandarin)
(Nashi, Bergamot, Kumquat)

Szívillat: Szerecsendió, Viola, Rhododendron (havas szépe)
(Nutmeg, Violet, Rhododendron)

Alapillat: Pacsuli, Bőr, Musk
(Patchouli, Leather, Musk)

A Shiseido Zen 2009 -ben jött ki, a hivatalos reklámszöveg “végtelen szenvedély, határtalan lehetőségek” “Ha megtapasztalod a ZEN-t akkor megtapasztalod a szabadságot ami a megvilágosodással érkezik” én ezt inkább úgy értelmezem, hogy a “a reggeli tusfürdő szaga utadon elkísér”. Ez nem feltétlenül rossz de szerintem nem ezért vásárolunk parfümöt.

A csomagolás az üveg és a reklám is igényes, egységes, letisztult, de végtelenül mesterséges mint ahogy az illat is az. Szintetikus, jellegtelen, olyan mint egy tusfürdő bár felfedezhetők benne érdekes dolgok mint a szerecsendió.

Elsőre egy kicsit többet vártam tőle, miután Francis Kurkdijan volt az egyik parfümőr aki a Le Male -t is készítette, ami az egyik kedvenc illatom. A zsenialitás nyomai nem igazán fedezhetők fel a Zen -ben, de biztos valami felsőbb cél vezérelte a készítőket amit szerencsétlen földi halandóként egyenlőre nem érthetek.

Az illat gyümölcsös, friss kezdéssel indul amin egyértelműen felfedezhető a bergamon, ez hamar kiegészül egy kis fűszerességgell majd a többi összetevői is előkerül: viola, szerecsendió később a Musk és a bőr dominál a leszáradásnál amin talán érezhető a patchouli is, ez már egy sokkal jobb része a ZEN -nek, kár, hogy rövid ideig tart és nem túl intenzív. Valahol tényleg zen a ZEN mert ez egy abszolút befelé forduló illat, elég nagy esélyt látok rá, hogy soha senki nem fogja megkérdezni, hogy “hú mi ez a jó illat ami rajtad van” nem kell ilyenekkel foglalkoznod, a ZEN nem erről szól. A hatóideje talán közepes ezért fent említett “a reggeli tusfüdő szaga utadon elkísér” szó szerint is érthető, mert mire beérsz a munkába – már ha van ilyen – az illat nagy része el is tűnt, legalábbis mások számára észlelhető formában biztosan.

Összességében ez a ZEN illik a nevéhez, nem foglal állást, túl sok rossz dolgot igazán nem tudok róla elmondani – a hatósugár és hatóidőn kívűl – mert nem igazán vált ki semmilyen érzést belőlem, de szerintem az Avatárok nagy kedvence lehetne.

Alapvetően nem zavaró sőt kellemes, de nem is nyújt semmi pluszt a mesterséges tisztaságérzeten kívűl, rádásul van egy kifejezetten olcsó jellege is. Irónikus, hogy amikor a youtube -on rákerestem a reklámra a második találat címe “ Zen for Men: The Art of Shaving “ volt, szerintem ez mindent elmond. “Zen for Men: A borotválkozás művészete”.

Szubjektív értékelés: 6.5/10
Hatósugár – 7/10
Tartósság – 6.5/10
Egyediség – 7/10

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: