Gucci – Guilty Pour Homme (2011) 5/10

A Gucci Gulity férfi változata 2011 ben jelent meg, engem nem nagyon hozott lázba annak ellenére sem, hogy a reklámfilmet Frank Miller rendezte aki a Sin City -vel belopta magát a szívembe. Szerintem a Gucci divatház folyamatosan írja ki magát a szakmából nemsokára legalább annyira sikeres márka lesz mint az adidas vagy a puma. A gucci márka neve mindig is nagyon jól csengett, formabontó ötletek és a luxus minőség jutott először eszünkbe róla de azóta nagyon sok minden változott.
A Gucci jelmondata miszerint “az emberek az árat elfelejtik de a minőségre emlékeznek” csak önigazolást adó üres klisé lett a profit maximalizálásak érdekében. A végső csapás szerintem Tom Ford 2004 -es távozása volt, utána Frida Giannini – whos dat? –  kezdett előtérbe kerülni aki mára a teljes ház irányvonalát meghatározza mint kreatív igazgató, a Gucci Guilty is az ő “remekműve” ahol semmit sem bízott a véletlenre marketing szempontból hisz 250m dolláros bevételt vár tőle, az illatot is jó szakemberek csinálták a PG fragrance design team.
A csomagolás nagyon feszegeti a minimál határait, az előoldalon a dombornyomott tükörezüst logó egyszerűen nem lehetne nagyobb – fizikailag-, természetesen az egész felület lakkozott, csakúgy mint a hátoldal ami tényleg minimál, de nyilván a célközönsége nem ezt keresi hanem az odabaszós dolgokat.. nem is értem miért finomkodtak. Az üveg már távolról sem minimál elsőre menő, frankó és drágának tűnik, olyan mint a baszom fémkarperec órák amik mennek a gladiátor felsőtesthez. Szerintem jobban illet volna hozzá egy kipufogót formázó fém cső, az ár alapján tuti belefért volna mivel az illat elég olcsónak tűnik.
Miért vagyok ilyen negatív ? Nos, itt jön elő egy nagyon fontos tapasztalat amit folyamatosan figyelmen kívűl hagyok: parfümöt ne vegyél tesztelés nélkül, mindeképpen próbáld ki, lehetőleg 2-3 alkalommal, a legjobb a veszel tesztert (jobb esetben kapsz) ezzel a problémák 90% -át egyszerűen megszünteted. A Guilty első szaglásra azt nyújtja amit a reklám ígér, fülledt, erotikus, koszos, bőrdzsekis, motoros machó életérzést aki az alfa csúcsok felé halad tüzes motorján. Friss, férfias, orientális én ez utóbbival különben is jó barátságban vagyok. A fejillat citrusos, fűszeres, virágos, szürreális, intenzív, pezsdítő. Nekem ez a része tetszik a legjobban kár, hogy csak kb. 3-5 percig tart itt fedezhető fel benne a citrus, mandarin és rózsaszínbos. Utána felerősödik a fűszeres virágos vonulat és a mindent elborító motoros bőrszag, amit kiegészít a narancsvirág valamilyen fahéjas szerecsendiós jelleggel,  szerintem ez adja a masszív fűszeres mivoltát, de elsősorban a bőr dominál (ami meglepő módon nem szerepel az összetevők között) lehet nálam van a hiba, de én ezt érzem benne. A későbbiekben a bőr és fűszeres jelleg szinte teljesen megszűnik – sajnos ezáltal a kraft is – és egy fás, pacsulis tiszta illattot kapunk ami alig érezhető. Az “élettartam” kritikán aluli kb. 3-4 óra, ezt nem is értem, hogy gondolták, ez a parfüm biztos sikeres lesz de senkit sem fog kielégíteni, nem lesz legenda, senki nem fogja ajánlani – hogy hú bazze megvettem és nagyon komoly, kész leszel, stb.. – a célközönség mint említettem oda akar baszni és a Guilty erre csak szerény próbálkozásokat tesz, közel sem a reklámok által sugalt puncimágnes.
Összességében a Guilty nek vannak jó részei de ezek eltörpülnek a kritikán aluli minőséghez képest, de tényleg ezt Puma “Iron Balls” “Lizard King” vagy valami hasonló néven kiadva kb. 4-8000 HUF ért árulva teljesen reális lenne de ennyiért… szerintem nevetséges. Én mindenképpen azt mondom passzold, ezerszer jobb minőségű illatokat találhatsz sokkal olcsóbban vagy ennyiért, ami megkockáztatom, hogy a csajoknak is jobban bejön. Próbáld ki mert biztos meggyőz a menő marketing de ne dőlj be elsőre.  Biztos lesz akiknek tetszeni fog az illat mert annyira nem rossz, de továbbra sem ezzel van baj és nem is a marketinggel, hanem az árral és a minőséggel.
Végszóként  a reklám szlogenje szerintem mindent elmond az illatról, “the new fragrance for him” ennél egyedibb nem is lehetne.
Szubjektív értékelés: 5/10
Hatósugár – 6/10
Tartósság – 5/10
Egyediség – 6/10

Kiadás éve: 2011
Parfümőr: ?
Az üveg tervezője: ?
Elérhetőség: gyártásban

Fejillat: Citrus, Mandarin, Rózsaszínbors,
(Lemon, Mandarin, Pink Pepper)

Szívillat: levendula, kardamom, narancsvirág, neroli, bőr 
(Levander, Cardamom, Orange Blossom, Neroli, Leather )

Alapillat: Pacsuli, Cédrus, Szantálfa
(Patchouli, Cedar wood, Santal Wood)

Vélemény, hozzászólás?

