Paco Rabanne – 1 Million (2008) 8/10

Paco Rabanne név számomra ismeretlen volt egészen 2005 ig  amikor megjelentek mindenhol a Black XS reklámai ettől függetlenül már 1966 óta létezik a saját márka, előtte pedig olyan neveknek dolgozott Givenchy és a Dior. Az első igazi kasszasikert csak 2008 ban hozta számára a sors a One Million személyében, ez viszont nagyot robbant. Persze véletlenek nincsenek, ennek egyszerűen működnie kellet, menő illat, nagyon komoly reklámfilm, óriás aranytömbök lépten nyomon a plázában, abszolút egyedi “zorall” csomagolás, jól eltalált név, összefoglalva ez egy időzített bomba volt, ahogy lejött a gyártósorról.
Nekem kicsit le kéne most húznom a One Million -t két okból:
– Szerintem ez a Le Male gyerek verziója, megzorallítva, spoilerezve, egyértelműen mutyizva, kicsit olcsó jelleggel
– Sznob vagyok
Három ok amiért mégsem fogom:
– Hipokrita lennék mivel amikor megjelent azonnal megvettem és nem csalódtam, nemhogy a csajoknak bejött, de még a srácok is megkérdezték, hogy milyen parfüm van rajtam.
– A hatósugara és a tartóssága még a Le Male-t is veri, ami nem egyszerű feladat…
– A csomagolás és a marketing nagyon jó, az aranytömb üveg szerintem zseniális, jól passzol az illathoz és a reklámfilm is nagyon ott van.
Tehát Paco Rabanne One Million -t tesztelés nélkül vettem meg egyszerűen tudtam, hogy ez az én illatom lesz, fullarany D Addy -nek ugye jár:) meg az összes barátnőm és a húgom is arról áradozott mennyire jó szóval megvettem. Elsőre elborzasztott de komolyan… 2008 -ban kicsit más volt az izlésem (quasar, lacroix, lancome) és ez egyszerűen sokkolt, nagyon meleg, nagyon narancsos, nagyon virágos, nagyon édes, nem spóroltak semmivel. Időbe telt mire megbarátkoztunk de utána kifejezetten élveztem amolyan férfikurva életérzésem volt, miután nagyon sokan megkérdezték milyen parfüm van rajtam, a csajok kész voltak rá de komolyan, folyamatosan rámmásztak, hogy mi ez. A hatása egyszerűen leírhatatlan, mondjuk a sok pozitív visszajelzéshez az is hozzátartozik, hogy eleinte kb. 6-7 fújással indítottam nyáron, ezt nem nehéz felfedezni még az utcán sem nem, hogy egy buszon vagy villamoson. Ennek volt egy hatalmas előnye is akkoriban a BKV járatain számomra megszűnt a szarszag, a csövesszag, és minden más kellemetlenség, a One Million 2x2m -es (és 4×4 m- es extenzív)aurában minden szagot megsemmisít, semmi sem hatolhat át a vanílliás rágógumi védőpajzson.
Az illat elsőre édes, narancsos, virágos, pezsdítő nagyon fiatalos és nagyon bugatós és ez az elkövetkezendő 8 órában nem is sokat változik, a leszáradás során előkerül a fahéj, illetve a levendula (ez jobban is passzol a Le Male -hoz) ami a bőrrel kiegészítve kicsit orientálisabbá teszi az illatot de ez az édes rágógumis jellegen nem sokat változtat inkább kiegészíti, pár óra múlva előkerülnek a fás jegyek amik nem válnak kárára.
Ha esteleg valaki tudja mi az a Blond Leather – szőke bőr ??? legyen olyan kedves elárulni, én ugyan éreztem benne minimálisan valami bőr jellegű szárazabb illatot de, engem ez inkább a vanílliás bőrre emlékeztet.
Összességében ez egy jó illat, az odabaszós parfümök netovábbja, a szent grál ha 18-23 között vagy és szereted az édes illatokat, ha nem akkor ne is próbáld mert ez nem egyszerűen az, Diesel Fuel for Life -ot is veri “ragadósságban”. Egyérteműen a partysrácok illata, szórakozóhelyen működik a legjobban, elnyomja a füstszagot, 22 alatt minden csajnak bejön, nem hibázhatsz. Az adagolás szerintem max 3 fújás, 5 nél több vad, 7 környéke nyáron az all in, ennél többet semmilyen parfümtől nem fogsz kapni, in jor féce masszívan 4 órán keresztül, pont olyan jó mint 7 feles egymás után.
A legnagyobb problémám vele, hogy nagyon hamar unalmassá vállik mint a Black XS és már korban sem annyira passzol. Ha 24 fölött vagy szerintem válaszd inkább a Le Male-t ami nagyon magasan veri a One Milliont.
Szubjektív értékelés: 8-/10
Tartósság: 10/10
Hatósugár 10/10
Egyediség 6/10
Kiadás éve: 2008
Parfümőr:  Christophe Raynaud / Olivier Pescheux / Michel Girard
Tervező: ?
Elérhetőség: gyártásban
Kategória: Orientális – FűszeresFejillat: Grapefruit, menta, vérnarancs
(Grapefruit, Mint, Blood orange )Szívillat: Rózsa, Fahéj, Fűszeres jegyek, Bőr
(Rose, Cinnamon, Spice notes, Blond leather)

Alapillat: Fás jegyek, Ámbra, Pacsuli
(White woods, Amber, Patchouli)

Vélemény, hozzászólás?

