Christian Audigier – Love and Luck (2008) 7.5/10

Az Ed Hardy márka 2004 ben hozta ki első kollekcióját Christian Audigier vezetésével és Don Ed Hardy tradícionális de mégis “aktuális” tetoválás mintáival. A kezdeményezés sikerre volt ítélve mivel aki az odabaszós dolgokat szereti tuti izgulni fog rá, másrészt Audegier a Von Dutch kapcsán már bizonyított hasonló a vonalon.
Az Ed Hardy nem tartozik a kedvenceim közé mert nagyon kis számban tudnak olyan dolgokat alkotni ami még belefér a szerintem vállalható kategóriába. A hozzá kapcsolt “státusz” és a végtelen számú hamisítvány végképp elveszi a kedvem tőle, illetve valljuk be normális, hogy létezhetnek olyan emberek akiknek nem jön be a flitteres, strasszos telipólós koponya és kígyó.
Itt jegyezném meg az Ed Hardy órák felháborítóan gagyik tehát ha lehet inkább bármi mással komolyítsatok a kínálatból például a Love and Luck -al (a nyakba akasztós fuxos travel kit tuti nyerő lenne). Az illat 2008 -ban jött ki én teljesen véletlenül kerültem kapcsolatba vele, egy barátomtól kaptam aki nem tudta megszeretni.

A csomagolás magáért beszél, bár a hengeres megoldás szerintem ötletes és ha lehet ilyet mondani – az Ed Hardy -val kapcsolatban – minimál.
Én elsőre valami puma szerű illatot vártam ehhez képest WTF?! egy nagyon korrektül összerakott kellemes fiatalos, friss, tiszta illat, mérföldekkel jobb mint a hasonló céllal készült dolgok pl. Issey Miyake L… Egyszerűen nem zavar a szintetikussága mert az illat nagyon jó, először az jutott eszembe, hogy ez lehetne a Diesel Fuel for Life sport verziója is ami mellőzi annak rossz tulajdonságait ellenben a jókat ötvözi egy orientális illatban amit én alapvetően szeretek. A fejillat egy friss citrusos, bergamotos narancsos jegyekkel indít ami elsőre nagyon meggyőző, tipikus kellemes nyári illat, nem túl nehéz befogadni. A leszáradás során a friss illat virágos jegyeket ölt ami kiegészül egy krémes vanílliás, kicsit tonkababos jelleggel, az a rész nagyon kellemes pont, hogy nem túl édes, nem túl hivalkodó, a nyári hőségre tervezett nyugtató csobbanás (az unalomig ismételt kék jegyek nélkül). A végén a fás jegyeket elég nehezen érzem, egyrészt mert kicsit náthás vagyok másrészt mert a Love and Luck nem az az igazán tartós fajta.
Összegezve szerintem egy remek illat, nem műalkotás de a nyári hőségben ideális választás illetve simán el tudom képzelni munkába vagy akár randira is, hátránya, hogy nem túl tartós és számomra van egy már hátrányosan fiatalos jellege is. Nehezen tudom elképzelni, hogy valakinek ne jönne be, de ez által igazi karaktere sincs, talán ez a legnagyobb hiányossága, én szeretem ha valaminek célja van. Itt a cél egy semleges, kellemes, trendi, aktuális, működő, kommersz illat létrehozása volt ami sikerült is, sőt szerintem túlteljesítettek a célon, örülök, hogy van egy üvegem belőle de ha elfogy nem biztos, hogy veszek még egyet. 18-24 közötti korosztálynak ideális, szinte biztos, hogy nem fogsz félrenyúlni vele, a csajoknak is bejön.
Talán érződik a cikken, hogy kettős érzésem van a Love and Luck -al kapcsolatban, nehéz igazán rossz dolgokat mondanom róla mert tetszik az illat, jó volt nyáron viselni, viszont a szintetikus és kommersz “ultraszéfti” jellege hamar unalmassá teszi számomra, én jobban szeretem az egyéniségeket.
Szubjektív értékelés – 7.5/10
Hatósugár – 7/10
Tartósság – 6/10
Egyediség – 7/10
Kiadás éve: 2008
Parfümőr: Oliver Gillotin
Designer: Christian Audigier
Elérhetőség: gyártásban
Fejillat: Bergamott, narancs, mandarin, kardamom
Bergamot, Orange, Mandarin, CardamomSzívillat: Abszint, Zsálya, Ciprusfa, Viola
(Absinthe, Sage, Cypress, Violet)

Alapillat: Musk, Cédrusfa, Sötét Vetiver, Agarwood
(Musk, Cedarwood, Dark vetiver, Agarwood)

Vélemény, hozzászólás?

