Givenchy – Play (2008) 4.5/10

A Givenchy -t Hubert de Givenchy francia arisztokrata alapította 1952 -ben ami a mostanra (1988 -óta) Louis Vuitton – Moet Hennessy (LVMH) tulajdonában került. Az első parfümöt L’Interdit (original) néven 1957 ben hozták ki, érdekessége – azon kívűl, hogy az első – hogy itt jelent meg először a márka négy G betűs logója. Givenchy 1995 ben végleg kiszállt a divatszakmából, helyét John Galliano vette át aki homoszexuálisságát nyíltan vállaja (vagy nehezen titkolhatná) emellett masszív náci, ez némi gondolkodásra ad okot, nem mintha bármelyik érdekelne, csak vicces… az meg végleg, hogy miután átment a Diorhoz, azért rúgták ki mert többször provokálta Ábrahám gyermekeit antiszemita megjegyzéseivel emellett egy elég komoly pénzbírsággal is súlytotta a francia bíróság. Mondjuk én megértem ha a Salo avagy Sodoma 120 napja utánérzését hozó “szörmés” buzi náci nem annyira trendi a divatvilágban.

Jelenleg Riccardo Tisci a Givenchy kreatív igazgatója, aki beváltotta a hozzá fűzött reményeket, gótikus, minimál, ruháival újra a figyelem középpontjába került a márka.
A kúlturtöréneti kiruccanás után az első benyomás: nem vettem le a polcról, azért mert nagyon buta kinézete van, ez a későbbiekben sem változott miután megtudtam, hogy Justin Timberlake a parfüm reklámarca valamint kreatív ötleteivel is hozzájárult az elkészítéshez.
A Givenchy Play 2008 ban jött ki, az illatot Emilie Coppermann / Lucas Sieuzac készítette, mivel ebben az évben jelent meg a Paco Rabanne One Million is – ami hasonló célközönséggel rendelkezik – gondolom nem döntött eladási csúcsokat.

A csomagolás végül is nem rossz csak nekem nem tetszik. Minimál, egy mp3 lejátszóra hajaz ami remekül illik a Justin Timberlake imagehez, kommersz, fiatalos, továbbra is minimál. Szerintem a maketinges csapat elélvezett amikor ezt kitalálták a brainstormingon: “legyen a neve Play és a design 3 gomb, az image-et meg hozza a Timeberlake… azta, bazdmeg… sosem kerestünk ilyen gyorsan pénzt”. Nekem az egomnak és a sznobizmusomnak ez túl “minimál”.hmm… Justin Timberlék…  számomra a Tiga Hot In Here -en kívűl, nem sok jó húzása volt…Szóval a csomagolás átmegy de már látom a következő “zseniális” ötletet: Givenchy Talk , találjátok ki mire fog hasonlítani… egy mobiltelefonra:)

Az illat elsőre nem rossz, de tucatjával találni hasonlóan jó dolgokat pl. a Best of Chevignon ami elég sok rokonságot mutat vele, nekem van egy kis diesel fuel for life utánérzése is, bár nagyon más “dimenziókban” mozognak. Az első pár perc szintetikus érzésé után egy meglepően kellemes citrusos, dohányos kicsit édes illatot kapunk ami tényleg nem rossz, főleg az ezt követő fás borsos rész, de valahogy nem igazán érzem benne a zsenialitást, és a minőségi összetevőket sem. Nagyobb probléma szerintem, a kritikán aluli tartósság: kb. 30 cm ről érezhető és 2 max 4 órán át tart, de ehhez persze megvan a megfelelő reklámszöveg: Justin Timberlake nem akart hivalkodni, azt akarta, hogy az illatot csak az érezhesse aki igazán közel kerül hozzá. Ezt nem igazán értem, mert szerintem ez nem egy kifejezett “bugatós illat”, nem mondanám, hogy nem férfias, de semmi extra nincs benne. Főleg ha hozzávesszük, hogy “sürget az idő” mert kb. 1 óra után már csak 1cm ről érezhető. Lehet, hogy 20-30 fújás segít ezen a problémán, ha valaki kipróbálta leírhatná a tapasztalatait:)

Összességében abszolút nem hozott lázba az talán az Intense változatot is kipróbálom hátha az kicsit több “lehetőséget” nyújt ezt értem pl. a tartósságra, mert én ilyen minőségű – vagy “koncepcióval rendelkező”  – parfümöt biztos, hogy nem veszek, így senkinek sem ajánlanám.
Timberlake jelenléte nem javít, inkább ront a helyzeten, a csomagolás pont olyan mint az illat: semmi extra ami nálam biztos nem kerül a “kosárba”. Szerintem találóbb lenne a Givenchy “Pray” mert “egy órás” mint a vasárnapi mise(gondolom). Liberálisabb orrúak és pénztárcájúak számára: lehetne azt mondani, hogy ez egy könnyen viselhető, kellemes, nem hivalkodó illat ami szinte minden szituációban megfelelő, leginkább nyáron… Lehetne, de felesleges mert már a léte is paradoxon: “drága és olcsó”. Tippelhettek, hogy melyik az ár és melyik a minőség.

Szubjektív értékelés: 4.5/10
Tartósság: 4/10
Hatósugár 4/10
Egyediség 5/10

Kiadás éve: 2008
Parfumőr: Emilie Coppermann / Lucas Sieuzac
Designer: ?
Elérhetőség: Gyártásban

Fejillat: Keserű narancs, Grapefruit
(Bitter orange, Grapefruit)

Szívillat: Bors, Pacsuli
(Black pepper, Patchouli)

Alapillat: Dohány virág, Vetiver
(Tobacco flower accord, Vetiver)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: