Dsquared2 – Potion (2011) 7/10

A DSquared2 két kanadai tervező, Dean és Dan Caten nevéhez kötődik, első (férfi) kollekciójukkal 1994 -ben jöttek ki -nekem elsősorban a szörnyű parfümök jutnak eszembe a cégről – de Justin Timberlake, Madonna, Ricky Martin, Beyonce, Rihanna stb.. visszatérő vendégeik, így láthatóan jobb dolgokra is képesek más területen. Talán érdekes lehet, hogy 2006 -ban a Juventus mezeit is ők tervezték. Visszatérve a parfümökhöz, a Dsquared2 eddig tényleg csak gagyi illatokat dobott a piacra (Dsquared Wood sorozat), mivel jól néztek ki mindegyiket kipróbáltam, de az eredmény nagyon lesújtó volt, így nem is nagyon foglalkoztam tovább velük. A Potion két okból került tesztelésre majd megvételre: először is nagyon komolyan néz ki, másrészt EDP (eau de parfum) ami nem igazán jellemző a férfi parfümökre bár mostanában ez az elmélet kezd megdőlni, mivel lassan mindennek lesz “intense” változata, ami EDP vagy ugyan annyira tartós.

A Dsquared2 Potion az év végén (2011) jött ki, az illatot Annick Menardo készítette aki eléggé otthonosan mozog a szadáló édesség világában, többek között neki köszönhetjük az említett Diesel Fuel for Life -ot vagy a Boucheron Jaipur Home -ot, vagy ha valaki emlékszik még a Lolita Lempicka férfi változatára, de az YSL Kourost is ő szelidítette meg Body Kouros -ként. Szóval ő a cukrosbácsi aki nem nagyon nyúl mellé, az üveg designere a Petronio Associates (a Chloé teljes 2011-es kampányát ők csinálták) aki szintén nem kis név.

A külső és a csomagolás nagyon smart casual:) de a koncepció egy régi gyógszeres flaskára hajazó termék volt. A neve is erre utal: Potion – Bájital. Masszív üveg tömböt kapunk, egyszerre tradicionális, fiatalos és igényes, minden a helyén van: a tipográfia, az arányok. A szögletes formák térbeli alkalmazása passzolva a márkanévhez, külön jó pont.  A sárgás-arany színű folyadék és a fehér, minimál doboz tökéletes összképet alkotnak. Szerintem sikerült eltalálni egy moderinzált bájital designját, meg vagyok elégedve.

A Dsquared2: Potion neve egy szójáték, ami egyrészt a (szexuálius) potenciálra utal, másrászt egy bájitalra, a kampány üzenete is ehhez mért: Csöcsörészés! Ebben partnerünk Diego Miguel model, aki a reklám arca. Szerintem nem kell sokat kutatni a reklám üzenetét, búgatás van.

Az illat elsőre kellemes fás, fűszeres, édes, amihez jól illik a menta. Nagyon hasonlít a Guerlain Le Instant Extreme -re, és a D&G The One -ra ami számomra nem nagy probléma, mivel mindkettőt szeretem. A Guerlainben nekem kicsit sok a menta, így kifejezetten megörültem ennek a hasonlóságnak. Más kérdés, hogy a sznobizmusomat bántja amiért olyan érzésem van mint ha az összes siker parfüm receptjét szerették volna desztillálni egy üvegcsébe. Az összes alatt nem csak az említett két parfümöt értem:) vélek felfedezni más hasonlóságokat is amiket inkább megtartok magamnak.

Nézzük miből készül a csodaszerünk:

2 “frissen szedett” piros mentalevél
2 csipet angyalgyökér
1 ág kakukkfű

6 “frissen szedett” rózsaszirom
4 fekete bors
2 (könny)csepp tárnics
1 ½ fahéj rúd

1 marék vegyes kasmír fa
2 kanál pacsuli
½ csésze ámbra
10 ml pézsma

Ez elsőre nagyon jól hangzik és kb. ezt is kapjuk. Nem tudom milyen lehet egy szerelmi bájital, de a Potion elég jó próbálkozást tesz arra , hogy ezt kifejezze az illatok “nyelvén”. Ezt az érzést erősíti, hogy a kampányban egyértelműen megjelenítik az összetevőket és “adagolásukat”, a kakukkfű, az angyalgyökér és a tárnics tényleg gyógynövények, gondolom ez nem véletlen:)

A fejillat kellemes, gyógynövényes, mentás, ami egy pillanatra a Jägerre emlékeztet, szó szerint egy pillanatra.

A Szívillat “hamarosan” – azonnal –  kiegészíti majd teljesen dominálja az édes, fűszeres, virágos jellegével; ez adja a parfüm gerincét vagy farkát: a masszív, tömény, bódító és férfias vagy inkább pajkos:) Ehhez hozzájárul a fekete bors is ami kifejezetten jól áll neki, karakteressé teszi. A pajkost nem véletlenül használtam, annak ellenére, hogy az illatnak van egy klasszikus jellege is, szerintem 30 max 35 fölött nagyon “barokk” -nak kell lenni sok arannyal és drágakővel, hogy vállalható legyen. De legyünk igazságosak kb. 6 óra elteltével azt alapillat már egész konszolidált:) A Potion nem macsó illat hanem szexi,  én pl. kivagyok borulva a YSL Kourostól és a Cartier Declaration -tól, ami a keménymacsó fasszal pofoz életérzést hozza, a húgy és fasz-szag mellet. Ez inkább kényeztet minket és a partnerünket, már ha szeretjük az édességek világát.

Összegezve: Szerintem nem akartak mellényúlni, felmérték az igényeket és egy tényleg jó egyben népszerű téli illatot szerettek volna csinálni. Egyszerűen semmiben sem hibáztak, a reklám szexi és igényes csakúgy mint a csomagolás és (valahol) az illat, a parfüm edp ben érkezik ami alapból ritka és nem is az olcsóbb kategória jellemzője, az ár fele kb. a jobb parfümökének amik egy része a legendásan rövid élettartamáról híres. Az illat nagyon édes ezért inkább a fiatalabb korosztály (és p. didyék) nagy kedvence lehet, partyban 5 fújással elég sok mindent dominál, és a csajoknak is bejön… 25 -ig tutira. Ha nem szereted a kifejezetten édes illatokat, ebben az esetben a Potion valószínüleg meg fog őrjíteni, mivel nagyon tartós, nagyon funky.

Számomra a legnagyobb hiányossága az, hogy bármennyire nem szeretném egyszerűen igénytelennek tűnik egy Dior Homme Intense vagy egy Guerlain Instant Extreme, Chanel Allure -el szemben. Az egy dolog, hogy ezek kb. 2x ennyibe kerülnek de a Guerlain Instant extreme teszter pl. pont ugyan ennyibe került és szerintem nagyon egyértelműen felfedezhető a minőségbeli különbség. Nem karakteres, vagy én nem fedezem fel benne, nem korszakalkotó illat, hiányzik belőle az egyediség. Minden estre megvettem mert szép és EDP valamint az édes illatok sem állnak messze tőlem, de nem aggódom, hogy nagyon hamar el fog fogyni.

Szubjektív érték8elés: 7/10
Egyediség: 6/10
Tartósság: 8/10 
Hatósugár: 8/10

Kiadás éve: 2011
Parfümőr: Annick Menardo
Fejillat: menta, angyalgyökér, kakukkfű (red mint leaves, angelica, thyeme)
Szívillat: rózsa, feketebors, tárnics, fahéj (rose, black pepper, gentian, cinnamon)
Alapillat: kasmír, pacsuli, ámbra, pézsma (cashmere, patchouli, amber, musk)

Hasonló illatok:
Burberry – London
Paco Rabanne – 1 million
Guerlain – Le Instant Extreme
Dior – Homme Intense

Annick Menardo más illatai (a teljesség igénye nélkül):
Jaipur Homme
Bulgary – Black
Diesel – Fuel for Life
YSL – Body Kouros
Lolita Lempicka – Au Masculin
Le Labo – Patchouli 24
Jil Sander – Man
Hugo Boss – Boss Bottled
Givenchy – Xeryus Rouge
Armani – Attitude

Advertisements
Comments
2 hozzászólás to “Dsquared2 – Potion (2011) 7/10”
  1. Zoli szerint:

    Mindegyik teszt nagyon igényesen kidolgozott, nekem nagyon jó kiinduló pont volt mindegyik teszt! 🙂 Az Armani Sport Code-hoz ezt kaptam teszterként de kicsit olyan érzésem van, hogy ezt a tesztert jobban szeretem, mint az Armani-t (pedig az se rossz, sőt! 🙂 )

    • ferfiparfum szerint:

      Köszönöm! Az Armanikat én is szeretem, nagy kedvenc most az Attitude Extreme. A Potion sem rossz, de szerintem inkább ár-érték arányban verhetetlen, ha választanom kellene, tuti az Armani:)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: